söndag 8 mars 2009

Ska man behöva gå på strumplästen!! SKANDAL!

Bloggabstinensen är stor. Men nu äntligen har jag tillgång till dator igen.

Först ett stort behov av att ventilera en fråga som gäckat mig i något års tid. Inneskons vara eller icke vara. Det hela började när jag var liten och blev uppfostrad med att på riktigt fina kalas ska man ha finskor som i princip defenitionsmässigt var hårda lackskor som man fick ont i tårna av. Har jag nämnt att jag föddes med storlek 38... Men fint var det. Och nu när man börjar (?) bli vuxen dyker uppfostrans lagar upp i bakhuvudet och i enlighet med det dök tanken på inneskor upp för något knappt år sedan. Det var dags för dop i metropolen Filipstad och de nyinköpta finskorna från Berlin (exklusivt skall det vara för ms Bradshaw) var nogrannt nedpackade i skopåsen. Men där gick jag på bet första gången....
En kvinna till hade anammat finskor inomhus. Hon var nära anhörig till värdparet (som således vågade tala sanningens ord till denna kvinna) och de hojtade över hela församligenen på ett tidigt skede av festen att "har du INNESKOR??? Men vårt dyra golv då!!!!". Själv var man således tvungen att försiktigt och obemärkt tassa ut på tårna och kasta av sig till strumplästen..
Andra och tredje gången jag gick bet var inför ladiesnight hemma hos Olle och igår, på Mirandas och Charlots födelsedagsfest. När man är ensam kvinna om att ha finskor och redan utan dessa är längst på festen blir resultatet känslan av att vara en basketspelare bland formel-1 förare (de ska tydligen vara rysligt korta).
Således, är det meningen att man ska gå på strumplästen på festerna på 2000-talet??? Eller är det dags att återuppta traditionen med inneskor. Min röst är på det sistnämnda...
Avslutningsvis några ord om det utrotningshotade ordet dagis. Tydligen heter dagis förskola nu för tiden och lekis förskoleklass. Detta tycker jag är förskräckligt!! Allt bra slutar på IS. Godis. Bästis. Mellis. Så för att inspirera barnen att se dagis och lekis som något positiv bör man behålla namnen som de var på den gamla goda tiden!!!!
Hej då mina vänner!
PS ÄLSKA VÄSKOR!!!!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle ju ha haft skor på mig på festen... men... det blev liksom för mycket ben i min korta klänning... så det blev strumpor istället.

Mycket trevligt det här med strumpmodet som har varit ett tag nu. Hoppas att det stannar lite till :)

Anonym sa...

Jag skulle också haft skor på festen men det blev stressigt o jag hann inte rota fram några, plus att jag redan var fullbelamrad med grejer att bära...
Jag lovar att bära skor på nästa fest (då vi säger att vi ska ha skor)

Btw måste säga att jag har världens mest underbara vänner! Skulle aldrig klara mig utan er!!!! Uppskattar verkligen att ni alltid finns!

KRAAAAAAM