lördag 28 februari 2009

Dagens kalldusch: we are twenty NO MORE..!!

Larz Kristerz (LK) strömmar ur högtalarna, solen skiner utanför fönstret. Snart ska Miranda och jag på innebandy. Igårkväll var en helkväll med älskade Susy. Ikväll kanske det blir mera bugg med Charlot, Samantha (?? ha ha jooo det vore fett kul!) och Harry (pleeeaseee!!) Ibland leker livet!

Dagens fråga är: har du kommit till insikt kring att vi inte är typ 20 längre, utan snarare typ 30!? Jag har det ibland. Och ibland inte. Och vid tillfällen av "inte" så kan man få sig en och annan kalldusch vilket drabbade mig under fantastiska LK tillställningen igår (DE ÄÄÄÄGGEERR!! bugga bugga la la la klackarna i taket la la bugga bugg bugg.. fick för övrigt en längre stunds ögonkontakt med den stora björnen i LK ett tag. tjoho det fanns nåt där! Du såg det Susy! en grogg till under västen och jag hade bjudit upp till foxtrott (foxstrott?)).


I alla fall. det var under denna tillställning som kallduschen drabbade mig. Hade dagnen innan lärt mig ett nytt uttryck: MILF (mother I like to fuck) och tydligen är det ett uttryck som unga grabbar svänger sig med om frächa lite äldre kvinnor. Kände mig väldigt hipp och ungdomlig igårkväll för att jag kunde detta uttryck .


Åldersgränsen var 18 år och några sådana ynglingar hade faktiskt slunkit in. Och två av dem bjöd upp mig och Susy. Jahopp tänkte jag. Kul att få dansa en svängom men han verkar fasligt ung och då han droppade att han var 18 år kände jag mig onekligen lite till åren. Typ som om jag kunde vart hans morsa...

Så eftersom jag lärt mig ett sånt nytt fräsigt uttryck nyligen så tjöt jag i hans öra: "vet du va milf är för nåt??". Det visste han visst. Han frågade med skräck (sant!) i ögonen om jag hade barn vilket jag hastigt dementerade men han sprang (ja han sprang verkligen!) därifrån fortare än kvickt. Innan detta hade han slängt lystna ögonkast åt mitt håll med jämna mellanrum men efter detta lilla nederlag så tittade han inte en enda gång åt mitt håll... UUppssss... Gick och stälde mig framför LK björnen och lallade med i "papaya coconut" i stället och kände mig nyduschad...

Men sedan inser man. Nää vi är inte typ 20 längre. Vi är typ 30. Och det är fasen inte så jädra dumt!! har i många år levt i förnekelse och velat framstå som en rockbrud. men jag ÄLSKAR numera dansband. Och jag står för det!! (fast säg det helst inte till nån....). Jag älskar att ha det städat hemma och kan bli lycklig av en god och vällagad middag (helst mammas vilket kanske drar ner vuxenpoängen lite men ändå..). Jag tycker bäbisar är vrålsöta (speciellt gullungen nr 1 MAXIMUS B-sson!!) och jag är fortfarande väldans nöjd med att ha ett höj- sänkbartskrivbord!

Nån mer som märkt samma sak?

Nä nu ska jag dansa lite i köket. "an papaya coconut....och en plats i solen.. Ja det är allt som behövs för att tina en frusen själ.. an papaya coconut och lata dar vid poolen.. tra la la"
ha en bra dag!
Ps We are all fabuluos och inte MILF;ar utan ILF:ar ("I LIKE TO FUCK") yepp yepp. Right??

7 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Toka :)

Jag dansar aldrig nykter...:P

Anonym sa...

hahaha

Ibland är du klockren :)

ibland bara klockrent otaktisk... hahaha (stackars 18-åring) ;-)

Anonym sa...

Jag bara älskar min film av buggdrottningen Carrie :)

Lotta Dahm sa...

MIn polare berättade igår att hon under lunchen i Motala (kan det har varit i fredags?) fick hoppa på LKs turnébuss och visa vägen till folkparken... coolt va, hon fick en singel plus autografer!!

Anonym sa...

Fick hon autografen av singeln eller någon som var upptagen ;)

bra deal iaf :P

Carrie sa...

är fett avis alltså... huuu va kul det hade vart!!
va en tjej där inne som fick dansa tryckade med Björnen också. coooolt.

nån som är sugen på att hänga med på deras nästa spelning i Motala så är det bara att hojta till ;)

Lotta Dahm sa...

Rätt datum så svingar ajg gärna mina lurviga...