söndag 15 februari 2009

Vad för "holic" är du??

Gick lite och strosade i mataffären. Lite uttråkad. Rätt hungrig. Plötsligt står de där och lyckan är fulländad (lätt överdrift). Lila schampo och lila balsam. Så vackert!! Kanske är det för att vi till största delen lever i en betondjungel och inte träffar på så mycket av naturens färger (typ som några lila blommor, kommer inte på nån sort just nu. Lila tulpan?) Är det egentligen naturen vi suktar efter när vi njuter av färger? Saknar storstadsmänninskan naturen utan att själv veta om det, eller varför gör vissa färger oss till lyckligare människor? Och nog blir man varm innombords när man ser en liten tussilago sticka upp mellan gatstenarna. Helt enkelt; borde vi snarare åka ut i skogen än till en sporthall och borde vi snarare mingla i blomsteraffär än MQ? Eller ska vi bara ha tålamod till våren kommer?


I alla fall är kvällens om lila är den nya rosa? Har inte lila fallit lite i glömska? Rosa är alltid rätt och alltid en älskvärd färg. Don´t ya agree Samantha?? Men även lila är utsökt vacker men har inte alls fått samma uppmärksamhet. Tänkte ändra på det med ett litet bildspel. och som du förstår Miranda så diggar jag din tröja =)








För att spinna vidare på Miranda så är denna kvinna läpsyloholic. Personligen är jag scarfsoholic (se nedan, kan bara inte låta bli...). Harry är sladdoholic och MrB shoeoholic. Steve plastgubboholic. Samantha pinkoholic. Charlot vad är du? Ögonskuggoholic? Kladdkaksoholic?Och ni andra? Alla har vi nog någon last, något vi köper mer än något annat fastän vi har denna vara så att det skulle räcka för en hel livstid. Som exempel min gode vän Harry som snart rest motsvarande ett halvt varv runt klotet i jakt på nya sladdar. Eller kablar som det tydligen heter på fackspråk.



Addiction.

8 kommentarer:

Ass sa...

Chokoholic -helt klart! :$

Anonym sa...

Det här låter lite konsigt... och töntigt... men jag kan vara tönt :)

... min "oholic ändelse" får man nämligen sätta efter ordet kokbok...

Jag kan köpa hur många som helst. Jag älskar dem, titta på bildera och drömma om något gott...

Fråga mig inte varför för det är helt irrationellt... jag lagar inte mycket mat... jag är inte jättebra på det och jag är väldigt "kräsen" och tycker nästan inte om nåt... men kokböcker får mig ändå att må bra...

Anonym sa...

Jag föredrar pryltokig...om jag får välja. För den delen så tror jag att alla behöver ha en last; ett sätt att bibehålla en längtan.

Precis som i många andra sammanhang så är det jakten som är det roliga.

Anonym sa...

Visst är jakten rolig men det är ju inget värt om bytet inte är något att ha :)

undrar om detta är ett sätt att säga till mig själv att jag måste nyttja alla mina böcker mer än jag gör...

Middag någon? Paj? Gryta? Glass?
Undrar var jag ska börja...

Lotta Dahm sa...

Sjaloholic... me like!! Haha köpte två till i helgen- så nu e man över 30 sträcket :O)

Anonym sa...

Stämmer mycket väl att jag är läpsyloholic...om det nu har undgått någon...;)
Och jag gillar faktiskt lila. Fast jag gillar även rött och grönt...har nog lite svårt att bestämma mig. Men färger är helt klart något som piggar upp!! =)

Anonym sa...

Och rött är himla snyggt på dig, Miranda :)

Carrie och Samantha går väl all in för svart och rosa :)

Vad är min färg tro?
Är det också rosa...

Lisa Eriksson sa...

Svart och rosa!!! Helt rätt :D :D :D

Rosa på detaljerna, så som kamera, skidbrillor, mjukisbyxor (köpta i förra veckan), hårddisk, post-it block... Ja ni vet...

Om jag köper nya kläder kommer jag nästan bara hem med svarta plagg.. Får anstränga mig för att köpa en annan färg!!