onsdag 4 februari 2009

helluu? var är du??

Ett av livets stora mysterium är hur det egentligen står till med slutet på universum? tar det aldrig slut? Det är ju madness.. Men det är våra homo-sapiens hjärnor alldelse för små för att någonsin kunna begripa. Ett annat av livet stora mysterier, i alla fall för min begränsade hjärnkapacitet, är var i helskotta alla hårnålar tar vägen? VAR ÄR DE?? Detta har varit ett välkänt problem hos kvinnor alltsedan hårnålen uppfanns. Vilket för övrigt borde vara värt typ ett nobelpris! Har minst två i håret alla dygnets vakna timmar..


Har totalt inhaldlat upp mot 40 st hårnålar med strassdetaljer. Älskar dem. de sitter perfekt. Glimmar lite lagom för både vardag och fest. Kommer i tre optimala färger, svart, vit (ja ja jag vet, det är inga rikiga färger, bara uteblivandet av ljus eller vad det nu är) och rosa! Men jag kan lugnt påstå att jag nu inte har 40 st sådana hemma. utan snarare 4. Var är övriga 36st?






Vid ett gathörn i Paris?






På savannen?






Rymmandes med bil?






Hospitaliserad?









Shoppandes på stan?




och ja.. jag har stulit idén rakt av från "Amelie de Monmartre" :)

För övrigt finns all tänkbar skit på nätet. Såg idag en annons som lockade med "nyfiken på din dödsdag, kolla upp det här!". Vem i hela friden vill veta det. Live fore the moment! Men tydligen kan man göra pengar på PRECIS allt nu för tiden vilket kanske inte kommer helt som en chock.
Men det finns också en hel del bra stuff. Ex miljoner olika citat och ordspråk. Valde ut några från vad som verkar vara en mycket förnuftig kvinna. Ms Coco Chanel.

"I don´t make fashion, I am fashion!"
"I love luxury. And luxury lies not in richness and ornateness (mkt oklart vad detta ord betyder men säkert något vist..) but in the absence of vulgarity. Vulgarity is the ugliest word in our language. I stay in the game to fight it."






"Two thing a women should be: classy and fabouls!"






"What I wear to bed? My Chanel no 5 of cause!"
Så mina damer, hoppa ur nattlinnet och dutta lite av din favoritparfym bakom öronen! Man kan vara classy även utan kläder och accessoarer. Allt handlar om inställning. Sweet dreams..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen Chanel no 5 här... men det kanske duger med det som finns?

Lisa Eriksson sa...

fan jag hatar hårnålar.. bara fösvinner.. Samma gällande gummisnoddar jue....

Anonym sa...

En hårnål med strass finns hemma hos mig :)

Om jag bjuder hit folk tillräckligt ofta så har jag nog snart en helt egen uppsättning hårnålar :)

susanne sa...

alltid samma problem när man ska sätta upp håret lite nice...hittar aldrig hårnålarna eller snoddisarna.