tisdag 10 februari 2009

male fashion!!

Nu var det länge sedan igen. Men blogg-inspirationen ska nu åter flöda.. WIHAAA!!

I en rådande het debatt kring denna blogg har framkommit vissa åsikter om att denna sida mest är inriktad till det kvinnliga könet (ja jag erkänner, debatt är att ta i. Det är jag själv som tycker detta men i brist på andra åsikter får man ta fasta på sina egna...). Och ja, så kan det månne vara men det är ändå brudsaker jag kan bäst. Eller som min stora idol Carrie B skulle sagt när någon dissade hennes modekunskaper: "Men (alltså män på svenska) I don´t know but SHOES I KNOW!!". Hmm uttalandet måste nog ses live för att uppskattas fullt ut.. Jag ska i alla fall idag kasta mig ut i det okända och skriva lite om male-faschion. För det existerar!! Så håll i hatten grabbar, here we go!!

Det finns män som har "inne-kläder" men utan någon som helst känsla. man köper det som är "rätt" just nu. Och detta oavsett hur man ser ut, vilka fäger man har, vem man är som person (vilket naturligtvis ska speglas i vilken outfit man har tycker jag!). Men regel nummer ett inom mode är: Tänk igenom dina förutsättningar och dina egenskaper och skapa en individiellt anpassad stil som är tidsenlig och modern efter detta.

Jag har en manlig mode-idol. Stue. Han har smycken av alla dess slag. Ringar (dock ej tumring vilket borde förbjudas enligt lag, så avtändande!!) , halskedjor, olika klockor (till och med en talande sådan, mkt irriterande i längden men ändå) och armband etc. Hattar när lusten faller på. Och scarfs. Väskor. Och det som är bäst av allt, han är Shoe-crazy! Vilket för övrigt Mr B också är...




Så det är ingen undanflykt att man är kille och att utbudet på kläder etc är lite mer begränsat jämfört med oss ladies. Det är i och för sig ett faktum! Men om killarna börjar shoppa i samma utsträckning som vi kommer klädesbutiker för män poppa upp som ogräs.. Har ni tänkt på va TRÖÖÖÖTTT man blir så fort man kommer in i en affär som inte har en enda grej som man själv kan tänka sig?? Märkligt fenomen.



Så till alla er män som suktat efter killanpassade inlägg (pappa? MrB? anyone????). Here it is. Så gå nu ut på stan. Köp skor. Matcha dem med väskan. Klä upp er i lite manliga smycken. Och bli absolutley fabuolus!! Måste tagga ner på det uttrycket men älskar det så grymt mycket.

För att tillgodose kvinnans modebehov så lunchade jag men världens finaste Susy-Q häromdagen. Min vän sedan 20 år tillbaka hade det sötaste av armband. Vad vore livet utan vänner. Sitta och snacka skit en vanligt dag på lunchen kan bli det som lyfter hela veckan. Så ta tag i luren. Ring upp alla som ni saknar men där det bara inte har blivit av. För det är värt det! Plötsligt en dag har det gått tre år sedan ni hördes och allt känns för sent. Säg till dina vänner att du älskar dem och inte kan leva utan dem. För så är det för mig. I LOVE YOU. 4 - ever.






FINT!!
Bye bye =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sant, de kan inte skylla allt på ett dåligt utbud

Anonym sa...

Men mycket... En sak som klart stör mig är dock det faktum att likadana kläder alltid kostar mer för killar än för tjejer.

Förresten så var det trevligt att se att bloggen faktiskt lever...trodde du hade tröttnat.

Lisa Eriksson sa...

Du är ganska underbar du med Sofia :)

Men förstår Jonas... det är dyrare för killar.. Men är det inte så att killar tjänar mer pengar än tjejer oxå? Då kan ni väl ta att era kläder är dyrar tycker jag :P

Carrie sa...

Ha ha jooo så är det ju faktiskt sant rent statistiskt lisa! Mycket smart att du kom på det måste jag säga! Fast kan hålla med om att killkläder oftast är omotiverat dyra jf med t-shirts och grejjer som vi kan köpa jättebilligt på gina och så.

Och Jonas, grattis till första inlägget här! :p

Anonym sa...

mycket vaket Lisa! Dessutom så är det väl så att om killar shoppar mer så kommer fler lågrismärken att komma.

Vi har alltid shoppat mycket kläder => konkurrens och prispress

Man driver väl fram sin egen marknad liksom... :P

Ni har ju shoppat mer maskulina saker i alla tider som skruv och borr och sånt och se på alla rusta och bauhaus som ploppat upp :)

Köpgalna män har där fixa konkurrens och prispress... Så om ni kör lika hårt på klädintresset så får ni nog ett Gina/Gino ni också.

(jag känner mig så analytisk efter en lång arbetsdag)