torsdag 26 februari 2009

Long time no see..

Här skrev jag ett helt meningslöst inlägg om mina nyfunna vänner ankorna, att jag ramlade på en isfläck och hur jag lyckades få tag på scottsbiljetter till slut.

Ett riktigt värdelöst inlägg som ni snabbt förstår. I agree Mr B :) Uppskattar alltid ärligthet!! (FET lögn i och för sig men ändå, bra i detta fall)

På tal om ärlighet. Jag gick gråtandes ut från ett brölopp (nää bröllop? bröllopp?? Vanvettigt svårt att stava till) en gång på grund av någon överviktig (inget fel i det naturligtvis men om kilona råkar sitta på en idiot, är det då ok att använda det i nedvärderande mening? nää kanke inte.) utan han var en kraftigt byggt skallig kille som sa att "jag var bara ärlig" när han uttalat sig negativt om min hy. Hyn, vilken likt vikten, är ett tabubelagt ämne vid alla typer av samtal med unga kvinnor!! Fortfarande förbannad på honom och skulle gärna träffa honom igen nu när man är lite kaxigare och säga honom ett sanningens ord. Grrr

Imorgon smäller det. Scotts here I come (och Larz Kristerz skulle visst också vara med på ett hörn. Liksom i idol är det av någon anledning tvåo
rna som är de verkliga vinnarna!). Försökte luska ut vilken dresscode som gäller på dessa tillställningar genom att fråga buggdrottningen charlot om råd men tydligen kan man ha på sig precis vad som helst... galet!

På tal om Charlot, där också sjuklingen Miranda kommer in på ett hörn (krya på dig!!), är att jag nu skrapat ihop ytterligare vuxenpoäng genom att upptäcka knappen på skrivbordet på jobbet som innebär att mitt skrivbord också är höj- och sänkbart. stor lycka! Dock känner man sig inte lika chic som dessa eleganta och posha kvinnor när man sitter (eller står :) vid sitt skrivbord i mysdress och Ecco-tofflor om jämför med mina kontorsidoler (nämnda ovan) som jobbar i dräkt och stövlar typ..


Kram!

4 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Det är din blogg.. Du får skriva hur värdelösa inlägg du vill enligt mig :)

Även om jag aldrig stött på något värdelöst inlägg här inte :)

Stor kram på dig vännen!

Anonym sa...

Du är ju sötare än sötast!!
Älskar att läsa din blogg, oavsett vad det står (så länge det inte står något negativt om mig ;))

Jag är på bättringsvägen. Bara låg feber idag så är hemma o sover bort feber-resterna :)

Ha en bra dag! Och ha så kul ikväll!
KRAM

Anonym sa...

Äh, det är samma sak som gäller vid skrivbordet. Man får vara hur faboulus man vill. Antingen kör man byxdress eller klänning eller varför inte mysdress och läkarrock. Allt går hem - det är hur man känner sig som är det viktiga. (iaf för sig själv, man behöver ju inte ha spegel framför skrivbordet) så du får helt enkelt drömma dig bort och känna dig som den Miranda du var i förra helgen.

Jag kom fram till att det säkert är massa LK fans på tillställningen i Motala... i så fall kan dresscoden vara något speciell... fast vet inte men något säger mig att deras fans inte riktigt är som du och jag...

Det kanske var tur för den milt överviktige och skallige personen att du inte var lika modig som nu och var lika ärlig som han menade att han var... då kanske han inte hade gått så rakryggad ut ur kyrkan.

Carrie sa...

Jippi den första har anmält sig som följer min blogg :)

Ni är så söta mina fina fina vänner! Vore inte ett dugg fabulous utan er!!

Kram