måndag 16 februari 2009

Russin blir vi allihopa!

Filade lite på blogginlägg på bussen hem. Mitt i ingenstans (det vill säga strax utanför Fornåsa) noterar jag att det är country busschaffisen har i högtalarna! Detta borde belönas med en dagens ros! Ligger lite back i mitt utdelande av sådana till alla östergötlands chaffisar, som för övrigt verkar vara ett mycket sympatiskt släkte. När jag satt och tappade med min stövel (som numera önskar att bli benämd boot) i takt med musiken och drömde mig bort till en greyhoundbuss i Tenesee började jag fundera på det här med åldrande...

har noterat att huden i direkt anslutning till mina ögon har börjat vecka sig lite. Lite russinaktigt. Först noterade jag det bara som hastigast. Sedan konstaterade jag det. Och till slut analyserade jag och insåg fakta. Rynkorna har anlänt. Och det är här för att stanna!

Men kan inte hjälpa att tycka att det är rätt charmigt! Men det gäller att garva mycket när man börjar nå ålderns höst så att man får fina och söta skrattrynkor och inte butter- eller bekymmerrynkor.. Har nu också börjat studera ögonlocken på min omgivning (frukta inte, jag gör det bara lite i smyg) och jag tycker det inte bara är charmigt utan också att det inger respekt och tillför pondus! (IN YOUR FACE alla anti-wrinkelföretag!!!). Med rynkorna kommer dock ögonskuggsbekymmer. den lägger sig liksom i veck.. vad har du egentligen för märke på dina ögonskuggor Miranda? Aldrig sett ett enda veck med färg i sig..!! Impressive..

Med lite rynkor i anslutnitng till ögonen kommer också lite åsikter med på köpet. Lite tantåsikter tydligen.. Så som det glädjens bud att filbyter-eländes-skylten nu äntligen monteras ner vilket är värt en egen röd dag i almanackan enligt min åsikt (eller en tårta till helgen Charlot?). Hurra säger jag bara!! Och pust för alla "fjortisar" (a.k.a alla under 25) som festar och har sig på lördagskvällar, "TYST!" vill jag hojta och dunka med soppkvasten i taket upp till grannen ovanför som stojar och har sig! Studenter, jag säger bara det.... ;) Är det bara jag eller håller vi på att bli vuxna?????

Så tillbaka till countryn. Elaka tungor säger att countryn i USA är som dansband i Sverige. Vill dementera detta kraftigt. Country är ju coolt! Eller?! Har jag släpat med mig min införskaffade cowboyhatt över hela atlanten fore nothing!! Som jag vaktade den på flygplanet (den passade bättre in på flygplatsen i Orlando än i Skavsta om jag uttrycker mig milt..). Har sedan använt den hela NOLL gånger.. buhuuu.. Eller är det så att dansbandsmusiken också är fett inne just nu! För att göra i alla fall en kvinna avundsjuk (charlot of cause, the kokbokoholic AND buggoholic..) ska jag på Scotts om 1,5 vecka. JIPPI JIPPI YEY och med underbara Susy dessutom. Längtar...

Nä nu ska jag släcka taklampan och stampa takten i bussgolvet med mina boots! "I´m so lonesome I could cry... la la... lonesome lite cowboy la la la..."





Bye Bye!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ooups! Så du spanar in ögonlock!?! Jag bör kraftigt dementera mina sk icke-veck-med-ögonskuggan-ögonlock. Jag har ofta veck med ögonskugga...:( Har själv funderat på hur hur jag ska lyckas bli av med dessa...eller kanske bör man bara ha med sig sin ögonskugga i väskan så att man alltid kan bättra på maket?

Btw, det gjorde inget att du var lite sen. Tycker om dig ändå! =) Men det kan hända att jag kallar dig snigel någon gång. Fast å andra sidan så gör du nog saker och ting snabbt, bara det att du ofta fastnar i något (i detta fall ett blogginlägg) men sen blir det fart på dig när du inser att det är bråttom. Right? :)
Sov Sött!

Carrie sa...

Yeah det är absolut rätt. jag fastnar i saker.. Buuu

Men IMORGON börjar mitt nya liv! Tisdag. Yepp yepp.

Har dock aldrig sett ett veck på din ögonskugga. Men annars är "alltid redo med skuggan" nog en bra gjej asså..

Puss och god natt

Anonym sa...

Håller med om att rynkor är rätt fint. Iaf om de sitter på rätt plats men det gör de oftast i vår ålder :)