lördag 24 oktober 2009

Respekt är ingenting man kräver...

Igår kollade jag först på American Idol (thank god for youtube) och senare på svenska Idol. Ohh my! säger jag bara. Jag vet att det finns typ hur många människor som helst i USA och självklart blir det klasskillnad men om man jämför ett klipp med låt säga Kelly Clarkson (have I mentioned I Looove here!!) med den där fjortisen som sjäng en Lenny Kravitz låt på sluet blir man ju mörkrädd. Det allra mest skrämmande är att juryn sitter och säger att han ägde. Ägde?? Nä jag dissart. Men AMERICAN IDOL. FETT fett bra. Eller vad tycker ni?? Skaplig pipa.

För övrigt måste jag hylla smoothien. Vilken uppfinning! Det som behövs är vaniljyoghurt, banan, frysta hallon och en mixerstav. MMMmmmmmmm.








Sedan är det en del som säger att jag är ganska lik Lisbeth Salander. Först var jag lite tveksam.. "Jahaa Samantha, tycker du verkligen det?? Jomen det kanske jag är.." Ungefär så gick det till ;)Och ju mer jag tänker på det ju mer stämmer det. Snacka om girl power! Hata män som utnyttjar kvinnor. Avsky män som hatar kvinnor. Kastrera våldtäcksmän. Och framför allt så är nog den lärdom man ska dra efter att ha läst Stig Larssons trilogi (SOM ÄÄÄGGERR!!) att kunskap är makt. Det kan inte upprepas nog många gånger. KUNSKAP ÄR MAKT. Makt kanske inte är det viktigaste här på klotet men respekt är viktigt, fett viktigt. Respekt är ingenting man kräver, det förtjänar man. Och det förtjänas genom kunskap.








Peace out.
Carrie a.k.a Salander



2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

jag ser hur många likheter som helst :)

bara halsbandet som fattas :)

Rhöös sa...

Hahaha, du är FETT rolig du Salander! FETT rolig! :)

Respekt!