tisdag 13 oktober 2009

tredje gången gillt..

Såja, nu har jag i alla fall varit på mitt tredje och sista "party". Det är så amerikaniserade tillställningar så jag blir lätt illamående (kan också bero på att man ikväll luktat på 125 st olika dofter på ljus typ småkakor, toskansk vingård och mango mandarin. huu).

Sammanfattningsvis: Nr1. Alovera partyt var hos Emmot och Björnen i deras coola lägenhet. Gott fika, trevligt sällskap. Kostnad för mig: 0 kr. Tyvärr, kan bara inte köpa att den där kaktussaften eller vad det är botar allt från halsfluss till cancer.



Nr2. Sexparty hos Charlot. God pizza, trevligt sällskap. Kostnad för mig: 0 kr. Tyvärr, det enda jag kunde tänka mig var helt osexiga kulor som man skulle träna upp bäckenbotten-muskulaturen med (japp ni fattar vart kulorna skulle.. huuu) för att inte bli urininkontinent om 30 år. Känns som ett gravt överambitiöst projekt...




Nr 3. Kvällens ljusparty. Gott fika (varav två stora bitar tigerkaka samt en bit kladdkaka också kan bidra til det lätta illamåendet som jag beskrev i inledningsstycket..) och återigen trevligt sällskap. Kostnad för mig: 0 kr. Ljus till mig: 12st (varav Samantha sponsrat med 25 kronor då jag mirakulöst vann lotteriet, jippi). Dofter: snöboll (hur nu en sådan kan dofta!!) och mullbär. Tankar på vägen hem: hur kan man ha någon resterande stolthet i kroppen när man stått och försökt kränga svindyra ljus (blockljus 298kr anyone??) genom att säga att det med lavendeldoft gör att man sover bättre och därmed får bättre betyg i skolan och att man måste "VV" samt "KK". Detta innebär "vårda veken" samt "krama kanten" för den icke insatte (gissa vad samantha trodde "KK" stod för hi hi hi).

Any how. Det var tredje gången gillt för mig och partyn. BYEEEE.

Sedan vill jag bara understryka hur mycket jag hatar droger. hash, amfetamin, heroin, kokain. BLÄÄÄÄÄÄ. Gå och dööö droger. Ni förstör så många människors liv. Så många familjer som splittras. Så många kriminella gärningar som drabbar samhället och enskillda individer. Nej jag säger det igen: Gå och dö droger. Alkohol är också fett mycke skit med för övrigt.


Men för att sluta av med något positivt. Det finns en ljushårig lockig kvinnlig busschaffis mellan Motala och Linköping som är den trevligaste (näst efter han som kallade mig soffan och Susy för fotöljen för sådär 20 år sedan...) jag stött på. Och det var inte (bara) för att hon inte alls kunde tro att jag inte var ungdom utan för att hon också frågade om det gick bra att hon släckte ner i bussen, vinkade och tjoande hejdå då jag hoppade av och så vidare. Dagens mentala ros skickar jag till henne eftersom jag fortfarande är alldelses för lat för att skicka in en riktig dagens ros fastän så många förtjänar det.




God natt.

5 kommentarer:

Rhöös sa...

Trevliga busschaufförer kan vara början på en bra dag! :)

Det är iaf tur att du inte känner köptvång! Det är väl det som är den stora risken annars med dessa "partyn" och kanske även den stora anledningen till att "konsulterna" kan tjäna så bra på att hålla i dem...

Miranda sa...

Haha låter som att jag inte missade något ikväll, mer än trevligt sällskap o gott fika, vilket för övrigt är en riktig miss!! Måste skärpa mig med min kalender!! Men kul blogginlägg! Härligt med goa bussisar! De växer inte på trän. Gillar du även chaffisen sm kör dig till träningen imorn så kanske du får sitta fram (pst glöm inte skrika SHOT GUN!!):)
Sov sött!

Lisa Eriksson sa...

Thihihi.. VV och KK lixom.. Fasen så löjligt att ens ha förkortningar för det :D

jag ångrar dock att vi inte köpte blockljus till Miranda ;)

Miranda sa...

Det behöver du inte ångra. Var de så där dyra så ville jag nog inte ha något ändå...
Tänkte mest om det fanns fina o billiga o bra ljus.

Carrie sa...

Du kan få köpa in dig på mina värmeljus... eller jag menar "teljus" som de heter på partylight-språk :)