söndag 25 oktober 2009

WHEN WE RECOVER..

Ever notice that people never say "It´s only a game" when they are winning..??

Filmer som handlar om ett lag som går från att vara ett skämt till vinnare finns det gott om och många av dessa är riktigt riktig bra. Exempel är REMEMBER THE TITANS. Två obligatoriska moment finns i alla dessa filmer. Det första är den sekvens då laget tränar i regn och rusk med hårt slit som resulterar i att de senare går in och äger. Det andra momentet är det tal som tränaren håller precis innan den viktigaste och mest avgörande matchen. Då alla idrottsklyshor kommer in i bilden. När talet är slut hurrar alla, klappar varann på axel och går in som ett lag och vinner matchen.

No one knows what to say in the loser's locker room.


Jag HATAR att förlora (vílket gör att jag lätt utbrister att jag hellre skjuter mig i huvudet än förlorar vilket är lite lätt överdrivet och kan te sig omoget men what eveer..). Men jag älskar tänkvärda citat och i min värld avgör de matcher. Någon måste gå in och drämma en riktig sportklycha i huvudet på var och en som utgör laget. För ensam är inte stark i lagsporter. Lag med ett gemensamt självförtroende är starka. Lag där alla individer gör sitt allra yttersta vinner. De lag som har inställningen att motståndarna ALDRIG ska segra går hem med vinsten. En match avgörs under de minuter som matchen pågår. De avgörs inte på pappret. De avgörs inte av vilka som vann förra gången eller vilka som är favorittippade på en blogg. De avgörs de minuter man spelar och det lag som är bäst, starkast, vill mest och VÅGAR VINNA VINNER!

Don´t be afraid to win!

Vi vågade inte vinna igår. Vi gick inte in som ett lag och tog för oss. Vi tillät resultatet bli 3-3 och det gör mig så ARRGG.

When you're a winner you're always happy, but if you're happy as a loser you'll always be a loser.

Jag (försöker) leva efter många av dessa citat. Både på och utanför plan. Kalla mig klychig. Det står jag för.

Winners never quit, and quitters never win.
The harder you work, the luckier you get.






Impossible is not a fact. It´s an opinion. Impossible is not a declaration. It´s a dare. Impossible is potential. Imbossible is temporary. IMPOSSIBLE IS NOTHING.


Nu är det bara att slicka sina sår. Låta ilskan lägga sig. För vi ska resa oss och komma tillbaka..

Applaud us when we run, Console us when we fall, Cheer us when we recover.

Annars hugger jag huvudet av mig...


5 kommentarer:

Rhöös sa...

Många härliga citat du lämnade där :)

Du kanske skulle ryckt in och dragit några klyschor i paus! Vi hörde ju några rejäla gobitar av "film klyschor" i bilen innan solfjädernmatchen och du har helt klart de rätta takterna!!

Vi ska resa oss och våga vinna!! Vi vill vinna! Vi vågar vinna! Vi är bäst!!!

Miranda sa...

God bless America ;)

Aurora Borealis sa...

Kafferast i underjorden:
Har just åkt på en bitter förlust, en snyting som gjorde det svårt att resa sig..

Dessutom började morgonen gäspandes och oinspirerat. Puhh

Efter att ha läst dessa viljestarka tankar är det så man reser sig bakom skrivbordet!!

"Dance like butterfly, sting like a bie"
Tändning! Gogogo!!!

Mot kopiatorn!!! :D

Petter sa...

Angående sportfilmer där underdogen vinner...det ser alltid jävligt risigt ut för laget i den avgörande matchen, storstjärnan är skadad och man ligger under med några minuter kvar. Då kliver den största tönten fram och tar ansvar ELLER så drar storstjärnan på sig tröjan ändå och offrar sig för laget. (Han behöver inte ha varit skadad, han kan också ha fallit för någon typ av utpressning från lärare/föräldrar/pojk-flickvän med mera...

Carrie sa...

Yes så sant.. Men ändå blir man alltid lika lycklig över slutet, när töntarna vinner (och dessutom får en brud på köpet :)