tisdag 6 juli 2010

you asked for it.....

Kanske är det dags att ge den här bloggen vad den tål. Mer sex har jag hört flera gånger. Så sex ska här bli.....
Först upp på tapeten är det här med one night fuck. Rätt eller fel?

Argument för att det är fel: Sex är en kärleksförklaring. När för varandra främmande människor har sex med varanna till höger och vänster väcker man djävulen liksom. I diken, på krogar, hemma hos varann eller borta på hotell så bli sex alldeles för lättillgängligt. Alltför många halkar dit och är otrogna. Och otrohet är bland det största svek man kan utsätta någon för. AVSKY.

Sen är det ju det här med känslor. Att ha sex med någon är väldigt intimt och väcker mycker känslor. Och we don´t wanna go there....

Argument för att det är helt okej att ha one night stand: Varför inte?

Fast det får stå för var och en. Vill man så får man. Om båda är tillgängliga för chat så att säga. Men kom inte till mig med ångesten dagen efter eller med yttrande som "varför ringer han eller hon inte tillbaka". Därför att du hade sex med honom eller henne! Det dödar liksom allt. Så one night fuck är helt enkelt one night fuck and thats it. Helt okej om man känner för det. Jag dömer inte. Men tro för allt i världen inte att det är vägen till någons hjärta... Då är man bara naiv.

Finns ju tusen andra argument för och emot så klart. Religiösa, medicinska, etiska och inte minst personliga värderingar.
Mina värderingar sedan många år tillbaka säger mig att det inte är my cup of tea. Och mina värderingar följer jag strikt, i alla fall i detta fallet.... Sedan får var och en tro vad den vill.

Ja det får bli dagens dos av sex.

Någon månad kvar tills jag och Charlot åker till NY city. Sweeeet. Ska bli så fruktansvärt skönt att komma bort. Fastän jag nyligen varit borta två helger i rad. Men rastlösen har blivit som ett gift i mitt blod. Tror jag är hypoman för jag behöver (kan inte) sova men ändå jobba, springa, umgås, bla bla utan att vara trött. Insomni. Rastlöshet. Får mig att göra saker som irriterar människor. Snälla stå ut med mig. I love you.

3 kommentarer:

Anna P sa...

Vet hur det är. Ibland känns det som att det finns hur mycket energi som helst o man kan göra vad som helst, när som helst - att man aldrig behöver sova. Och det är väl inget fel med det! Bara man inte tvingar sig till något man inte vill utan bara gör vad man känner för!
Kör hårt! :)

Lisa Eriksson sa...

Idag behöver du inte vara rastlös för ikväll ska vi ju se på fotboll :)

Rhöös sa...

Tror du hade fel där Lisa :)

Sen tråkig som jag är så vill jag flagga för att du säkert är tröttare än du känner dig så gå och lägg dig och sov så det inte kommer ikapp dig lagom till NY.

Hur skulle det se ut om Carrie sover in the city that never sleeps liksom :) Nä, sov nu för sen ska vi vara vakna så vi hinner med allt :)