tisdag 12 april 2011

Pyjamasparty anyone?

Efter att ha gått över Stora Torget igår insåg jag vad det är som gäller i vår. Om man ser 10 tjejer på 100m som har samma stuk på kläderna så inser man att det är "the shit". Så här är receptet på en helt rätt våroutfit:


En kort svart skinjacka

En större sjal som man kan vira ett par varv runt halsen

Ett par tighta jeans i mörk ton (svart, grå, mörkblått) gärna lite marmorerad i färgen lite åt stentvätthållet..

Ett par Converse

Ett par Ray-Ban

En högt sittande tofs


Snyggt tycker jag!


Som yngre hade jag svårt att ha sådär riktigt riktigt roligt om vi bara var tjejer. Kvällarna blev liksom lite mer exciting om det var killar inblandade. Men den vinden har fetvänt kan jag säga. På senare tid har vi haft så sinnesskukt galet roligt när vi bara har varit tjejer. Så där kul som jag tidigare bara föreställt mig att killar har. Typ i bastun efter match med en kall öl. Stryktipslördagar. Eller tv-spelskvällar. Eller vad det nu är killar gör de där kvällarna när de vill vara själva..


Jag gillar hårkväll med fotografering, shoppingresa till New-York, jag gillar pjamasparty, smyckeskväll, spritfest med bara tjejer, gå ut och äta, dricka vin och snacka skit, kolla film. Bara vara. Jag älskar att hänga med mina giirls!


Pyjamasparty, en helt klart underskattad och alltfär sällsynt förekommande företelse!

5 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Skinnjacka - nej jag har precis köpt en röd jacka, modell längre

Större sjal - nja, passar inte på mig. Jag använder bara halsduk när jag åker skidor

Tighta jeans - jag kan inte ha jeans. Funkar tajta svarta leggings?

Converse - Converse har jag iaf men tycker inte alls om dom. mina fötter ser ut som ankfötter och får ont i lilltårna

Ray-Ban - sånna kan jag tänka mig! Men jag är av den typen att om jag har 3 par solglasögon som alla fungerar så ser jag inte meningen med att köpa ännu ett par... Det är så slösaktigt!

Högt sittande tofs - I'm in!! Den går jag med på! ;)

För övrigt så är jag oxå på pyjamaspartym :)

Lotta Dahm sa...

Pyjamasparty me like.... skrutta runt i mysiga kläder :O)

Hårte sa...

Så...när blir det pyjamasparty?? Jag vill komma! :)

Rhöös sa...

sinnesskukt??? hahahahahahah
Antar att det var ditt undermedvetna som sa att det var något som ändå saknades på tjejkvällarna :)

Modet är snyggt!!
Skinnjacka - vill ha (vill ju ha din, men får väl köpa egen ;))
halsduk - snyggt
jeansen - dreglar ju över ett par på MQ... kanske snart dags att slå till?
Converse - Ja, jag har dem men använder hellre mina kilklacksboots :)
Hög tofs - jobbar påt, jag vill ju ha knut också, också högt :)

Vem vet, kanske blir jag inne i år :D

Rhöös sa...

Hmm, är bestämt övertygad om att Carrie satt hemma och bloggade för en vecka sen... skrivkramp är en jobbig åkomma, men jag hoppas att den går över! :)

Love you!