söndag 22 november 2009

k-k-k-kära nåån!!

Ack och ve. Länge har jag innerst inne vetat att den dagen skulle komma. Men ändå så effektivt lyckats förtränga... Men idag var den här.

Men vi ska börja från början. För igår gjorde jag en annan fasansfull upptäckt. "Mitt namn" är i princip taget. Ni vet, det namn som man sedan mellanstadiet, eller åtmindstånde högstadiet, har paxat som namnet man ska döpa sin framtida dotter till. Och igår framkom att en nära vän har precis samma namn högst upp på sin lista. Och min nära vän är typ två veckor från att föda. Jag är hopplöst efter..

Men sånt är livet. Oförutsägbart. Jag skulle aldrig aldrig missunna vederbörande "mitt namn" för det är minst lika mycket hennes!! Och det spelar verkligen ingen roll om de heter samma, de små knoddarna. Även om jag mycket frikostigt har erbjudit namnet makaronen till deras baby :)

Makaronen?

Bäbis?

Så slutligen var det inte en så fasansfull upptäckt ändå. utan bara ännu ett bevis på att vi har
samma goda smak!

Men så kom idag. Och ännu en kalldusch. Jag satt helt oförberedd, med garden nere, i frisörstolen och funderade på lite ditten och datten. och då kastar hon det i huvudet på mig. "jag är ledsen carrie men jag tror jag just identifierat dina två första gråa hårstrån, vill du spara dem?" No thank´s. Ghhhaaa.

det är nu ett faktum. I AM TWENTY NO MORE!!!


Grått hår, k-k-kääära nååån!!! Men jag vill fortfarande tro att jag varit med om någon form av olycka mot just denna del av huvudet. Ett slag eller en hård boll eller något (jag blir faktiskt väldigt ofta traffad av bollar på träningen) som gjort att just den hårsäcken dött och det har ingen koppling till ålder. Vilket kan hända vem som helst. Jo så måste det vara. Så det var kanske inte så farligt det heller =) Think positive!!

6 kommentarer:

Ass sa...

Känner igen mig så väl... Snart kommer den, 30-årskrisen... :S

Lisa Eriksson sa...

jag har ocå massa gråa hår om det är till någon tröst.. :)

Jag försöker att inte bry mig så mkt genom att tänka: jag färgar ju ändå alltid mitt hår och kommer ändå aldrig att ha min naturliga hårfärg... Då känns det (lite) bättre...

Anna sa...

Det är så underbart med vänner som man har saker gemensamt med....det är liksom det som är vänner!

Rhöös sa...

Vaddå?? Måste man ha gråa hår för att vara vänner med er nu :( Hallå, jag känner mig direkt helt utanför all gemenskap...

... jag är säkerligen också helt full av förnekelse, men jag skriver som jag skrev i Lottas blogg... det man inte ser finns inte... och jag har inte sett nåt.... och GUD NÅDE den som vågar titta efter lite noggrannare ovanför mina ögonbryn hädanefter...

Rhöös sa...

... och tänk så här Sofia: Det är säkert en liten pojk vid namn Arne som sparkar där inte och han skulle ju bli mobbad med ditt fina namn. Vet inte om Markaronen är bättre heller.... vi vill ju inte att Arne ska bli mobbad liksom :)

Och då är du inte så hjälplöst efter längre :)
Bara att förklara paniken för Mr Big och sen har tävlingen bara börjat ;)

PS. MrB läser inte bloggen va? :P

Puss & Kram

Carrie sa...

Ha ha ha joo det händer att han läser... :p