lördag 17 september 2011

X-boyfriends are ex for a reason..

Har en vän som är så wise! No offence, har såklart flera vänner som är visa..

Men i alla fall, satt på en uteservering igårkväll (ja det va lite småkallt trots infra, poncho &filt) och naturligtvis gled x:et förbi med sin "perfekta" flickvän. Allt det han ville jag skulle vara men det är liksom lite svårt att hugga av en meter på sin längd, bli fem år yngre, bli mindre engagerad i sitt jobb och alltid prioritera killen framför vänner. Not Carrie-style! Dessutom är jag nöjd med den jag är.

Första känslan är ångest. Andra är sorg. Helt obegripligt att man fortfarande ska vara ledsen över den där skiten men vissa sår som är tillräckligt djupa läker kanske aldrig ihop riktigt.

Men tredje känslan igår var upprymdhet. Jag är så glad över att ha träffat min nya fina pojkvän som jag aldrig hade träffat om inte det andra hade tagit slut. F-n va mycket bättre jag trivs nu! Och som Ylva påpekade (wise som hon är) EX BOYFRIENDS ARE EX FOR A REASON!

Så till alla som går och grubblar över tidigare förhållande; fuck it! Även om man (som i mitt fall) är väldigt nöjd med att förhållandet är över och inte har ångrat det en enda minut sedan det tog slut så grubblar man ändå sönder huvudet emellanåt. Men vad tjänar det till? inte ett skit. Har man som mål att gå vidare är det bara att släppa eländet och se framåt! Möjligtvis kan man sammanfatta vad det var i det förra förhållandet man inte önskar till sitt nya förhållande så att man drar någon lärdom av det men utöver det ser jag få anledningar att grubbla över det förgångna.. Men det har tagit mig ett och ett halvt år av grubbel för att komma fram till det.... ;)

2 kommentarer:

Rhöös sa...

Helt klart en klok vän du har! Även utifrån känns det som du har en mycket finare kille vid din sida nu, på alla sätt och vis.

Ex are ex for a reason!

Anna P sa...

Bra skrivet.
Instämmer till fullo!
<3