fredag 29 maj 2009

be strong

Pust. man vill ju bara sätta sig ner och gråta en sådan här dag. vi människor ska vara snälla mot varandra! Vi ska inte knivmörda varandra. Hur KAN man bara attackera en ensam kvinna på cykel med barnstol baktill. Hur kan man stjäla någons liv, stjäla en fru från sin man och en mamma från sitt barn. En tvååring som bara undrar var mamma tog vägen. För mamma är så sjukt bra. FYYY F.NNNNNNNNN. Två dagar till mors dag. Man tappar ju hoppet på mänskligheten och på att det goda regerar.





Minns på högstadiet gymnasiet då jag försökte starta upp en klubb där det gick ut på att man ska vara snälla och ställa upp för varandra. Eller nåt sånt var det. Lite "send it forward" eller vad den där otroliskt amerikanska filmen hette med den där killen som skickade vidare goda handlingar och så blev det så bra i världen. Den är riktigt bra den filmen! Hans idé fick lite större genomslag än min. Var väl medlemsantal 2 i min lilla klubb. Jag och Sussy Q som alltid ställer upp.

En del lever ju med inställningen att allt vi människor gör är för våran egen vinnings skull, i slutänden. Även en sak som betyder något för en annan människa är innerst inne för vår egen skull. BULL SHIT tycker jag. Men man får tycka som man vill. Jag skulle i alla fall göra vad som helst för min familj och mina närmsta vänner. Jag vet också att dessa människor skulle göra vad som helst för min skull. Det är liksom det kärlek och omtanke går ut på.

Så inför mors dag; en tanke till alla mammor där ute. Till alla döttrar och söner. Ta vara på varandra.


Och till familj och vänner. ta vara på varandra. Livet kan sluta när som helst. Klyshigt men sant. Och låt ingen människa göra dig olycklig som inte förtjänar det. bee strong Miranda.

4 kommentarer:

Sanne´s Blogg sa...

Bra blogginlägg Sofia! Mycket bra!! <3

Lisa Eriksson sa...

Hold on to be strong

Miranda sa...

Grymt bra inlägg Sofia!! Och TACK för att du ALLTID ställer upp!! Hade aldrig klarat den här helgen utan ditt stöd! Du är en helt underbar vän! Love You!

Rhöös sa...

mm, hemskt det som hände i torsdags. Det får tyvärr inte många att känna sig tryggare i stan :(

Tur man har vänner!!