onsdag 12 augusti 2009

Åter öppen efter semestern..

Sommarlovet är slut. Nytt pennfack inhandlat; check. Det regnar ute; check. Alla är återförenade i stan; check!
Idag är en dag som på flera sätt kommer gå till historien. Miranda, Charlot, Sam and me kunde luncha tillsammans. Legolas (fniss) och Uffins och Ronen har "lekt" med varandra. Vilket gick ungefär så bra som när mammor föser ihop barn som de tycker ska leka tillsammans.. Muffins fräste. Makaronen fräste. Lego voffade glatt. Charlot försvarade sin lilla fjant och sprutade en vattenstråle i ögat på den nu mera enögde Muffins vilket resulterade i att Muffins sket i den lilla råttan och gick och la sig och sov. Makaronen hängde på. Lego voffade glatt. Men i alla fall. De är vänner! (till skillnad från mig och Charlot hmf). :)




På tal om Uffins, i lördags var det Uffe-konsert. Måste säga att jag är lite besviken. Min forna stora idol stod där i den ljumna sommarkvällen och gastade i en megafon "nere i city står en hund och gråter.." men det enda som grät va mitt hjärta. WHY?? Du har så sjukt många bra låtar i lager. Så många texter som gjort att jag legat sömnlös om nätterna med lurar i öronen och nästan velat dö för att det är så bra skrivet. Gjorde sig inte riktigt på samma sätt ute i berg med 40-åringar i livskris med för många starköl innanför västen som skrek "Uffe Uffe Uffe" framför en på gräsfältet. Drick med måtta, det är pinsamt!! För er som inte är frälsta, här kommer lite fraser som förändrat mitt liv.


Med rastlösheten som gift i mitt blod. Hon går förbi som en doft av hopp. Som ett tåg på en nattlig station. Som ett rop i en gränd från en förlorad vän.Som en ny religion.
Hon gör mig galen, jag vill ha henne hos mig i natt. Hon kan bli min frihet, hon kan ta mig ut härifrån. Hon gör mig galen.




När jag tyngs ner av en bröda, pressas av en sorg som viskar i mitt öra att jag varken kan eller vill, älska igen, att min kärlek inte räcker till. Att jag är död för livet att det är över och förbi. När jag inte hittar någonting som jag finner nån glädje i. Då saknar jag dej.




Vill du se ett underverk. Vill du se ett mirakel idag? Gå upp på klippan, gå upp på ett berg. Gå ditupp och stanna kvar ett tag. Du behöver inga processioner. Ingen guldbroderad skrud. Du behöver inga orgeltoner för att gå upp och möta Gud.

Som ni märker är bloggen inte längre semesterstängd. Så åter dags att fila naglarna, trippeltånga håret, ta på lippgloss och "gå ut och va glad din j---l" (u.lundell), Carrie B is back!

8 kommentarer:

Charlot sa...

Jag får be om ursäkt för mordförsöket på Uffins! Han höll på att förvandlas till en mördarmaskin så jag kände mig tvungen att ta till närmsta vapen innan råttan förvandlades till kattmat =)

Miranda (hmpf) ;) sa...

Välkommen tillbaka Carrie!
Visst var det en underbar lunch! Fler såna! =)
Ha en bra dag!

Lisa Eriksson sa...

Me like, Carrie is back :)

Penntrollet sa...

Tycker du borde kalla missen för uffe istället för uffins =)

Carrie sa...

jaa tanken har slagit mig men Mr B är inte riktigt med på noterna... :(

Rhöös sa...

Vaddå, försöker Mr B få dig att lämna bloggvärlden?

Carrie sa...

Nää men inte så förtjust i namnet uffe på muffins, bara det! :)

Anonym sa...

Ohh..you are back tjejen!:) Härligt att läsa dina inlägg igen, som håller mycket hög klass! Lite tråkigt att sommaren är slut men det har ju varit en härlig sådan. Så roligt att vi har kunnat träffas så pass mycket. Hoppas nu att allt är bra me pojken din och muffins och makaronen;).
Kraam på dig