torsdag 20 augusti 2009

High heel school

Först och främst, först måste jag bli lite upprörd igen. det stod i tidningen idag att någon ringt upp en 86 årig dam i Motala och uppgett sig vara polis. Denne skall ha meddelat damen att hennes båda döttrar hade dött. Allt var påhittat. SJUKT SJUKT SJUKT. Och ondska personifierat.

Men till något mer upplyftande. Högklackat! Personligen har jag ingen lust att slå i takkronor, behöva huka mig genom dörrposter eller se ner på alla i min omgivning vilket lett till att jag tagit ett principbeslut att aldrig ha högklackat. Men det är väldigt fint och många tjejer älskar det. Därför kommer här en liten hyllning till detta skodon genom ett bildspel.


















Förtydligange kommentarer: glasskon kostar tydligen typ 14 000 eller något i den branschen. Jag bara tänker på det där med att bryta klacken eller vad det kallas. Borde inte den risken vara överhängande med en klack i glas? Inget för harrys linköping I assume.. Och i jakten på en bild på en glaspumps fick jag ovanstående maskin för er som kände er förvirrande angående om det va en sko eller inte.. Tydligen är det en glaspump, vad nu i hela friden man kan ha användning av en sådan till? (de som faktiskt har användning av en sån undrar säkert minst lika mycket vad i hela friden man ska ha användning av en glassko till, en helt adekvat fråga..). Sedan de högklackade skorna för babysar, att dra det lite långt kanske?? Avslutningsvis kan jag rekomendera kursen som aviseras tillsammans med de röda klackarna till alla tjejer i 16 års åldern som vinglar omkring på stan, not fabulous!!
Ha en fortsatt bra dag mina vänner!
Ps: OS nästa för denna sport på frammarch?? Ds.

3 kommentarer:

Rhöös sa...

Jag älskar högklackat, men att springa i det är inte så bra...

Snygg profilbild föresten!!

Lotta Dahm sa...

men man får ju så grymt snygga vader i högklackat, men lika väl att alla tonårstjejer bör få gardasil gratis så är kursen ack lika viktigt- ser ju för taskigt ut....

Miranda sa...

Jag håller med! Högklackat är välidgt fint! Och en enorm konst att gå i! Men övning ger färdighet och skam den som ger sig :)