onsdag 19 augusti 2009

No more ms Nice girl...

Sjuukt det som stod i aftonbladet idag. Eller säger man nu för tiden: "det som stod aftonbladet" ?(underförstått hemsidan och inte papperstidningen). Någon sjuk skådespelare från Göteborg har mördat 20 katter med massor knivhugg och sedan skickat brev till ägarna och berättat om det. PSYKO. Ska verkligen ta bort mitt namn på eniro för man tappar lite hoppet vad beträffar mänskligheten. Den känslan förstärks också av att idag börjar rättegången mot 16 åringen som strypt Therese Johansson Rojo till döds. Man bli ledsen, förbannad, uppgiven och rädd av att det händer så mycket skit i sammhället.




Kanske är det en ovanligt svart dag i mitt sinne just idag men när man tänker på hur mycket elände som drabbar människor och djur på vårt klot så förvånas man lite av att vi inte kan vara lite vänligare mot varandra i enkla vardassituationer. Till exempel på arbetet. Varför säga en sak tjurigt i stället för trevligt?? Sånt gör mig på RIKTIGT dåligt humör! För några år sedan skulle det gjort mig ledsen och tryckt ner mitt självförtroende i skorna men numera gör det mig bara uppjagad och irriterad. Om några år kanske jag kommer ignorera det helt och vara sur tillbaka, en tanke som gör mig riktigt rädd. Liksom att hat föder hat, tjänster föder gentjänster så orsakar otrevligt bemötande förr eller senare otrevligt bemötande tillbaka. Och så vill vi väl ändå inte ha det?

Varför inte försöka förklara vad man menar eller lugnt och sansat säga att man tycker motsatt i stället för att snäsa tillbaka? Kanske vinner man respekt och pondus på det sättet i vissa kretsar. Kanske har det blivit en överlevnadsstrategi i vissa kretsar. Men för mig är det precis tvärt om och dessutom väldigt kontraproduktivt om det är tänkt att man ska samarbeta. Kanske kommer jag aldrig säga rätt ut vad jag tycker i den här frågan i stundens hetta utan fortsätta knyta näven i fickan och svälja irritationen (bra överlevnadsstategi för mig så här långt) men det känns i alla fall bättre att få skriva av mig här.



Det börjar närma sig höst. Kvällarna är svala och solen inte så stekande på dagarna. Studenterna gör bort sig på torget och töntar omkring i fula utstyrslar. Sorry men inte ens ni själva kan väl tycka att det är snyggt eller försvarbart att cykla omkring med en dräkt som avslutas med en draksvans baktill?? Inte konstigt att spritkulturen är som mest inarbetrad i studentkretsar. Gulp vad skriver jag egentligen.. no more ms nice girl tydligen...



Nä en eloge till alla snyggt klädda. I höst kommer det dessutom bli en extra stor utmaning att vara snyggt klädd för det som tydligen ska vara inne i höst är rött läppstift, rund väska, skinn, brokad (mkt virrigt mönster), treggings (blandning leggings - trousers), lårhöga stövlar, sammet och sciense fiction-axlar bland annat.

Nästa inlägg ska bli gladare, positivare, snällare. I promise. Puss. Börjar redan nu genom den här avslutningen: :)

3 kommentarer:

Lotta Dahm sa...

you go girl.... respect!!

Rhöös sa...

Jepp, du är lite arg idag. Men det får man vara!

Hoppas du har en bättre dag på jobbet. Eller ska jag säga kväll/natt?

Kram!

Lisa Eriksson sa...

Agg ska ut!! Så keep it up :)