måndag 26 april 2010

Byeee thoughts..

Det fanns en tid då jag tyckte att mat ute på fik och restauranger var godare än hemlagad mat. Den tiden är förbi. Mammas mat är godast av allt. Näst godast är min egen mat (då den är associerad med en ganska stor portion stolthet) och trea kommer alla andras mat, på fjärde plats restaurangmat och på sista plats fik-mat. Jag nästan avskyr fikmat nu för tiden. Ciabatta, pastasallad, baguetter, tacopaj, kycklingspett blää det står mig upp i halsen.


No thanks, kött och potatis tack!

Nu sitter jag och äter lite egenlagad mat och dricker busigt nog ett glas bubbel en helt vanlig måndagkväll. Ska duscha och sedan gå och lägga mig och titta på glee. Kanske är livet inte så åt helvete som jag trott de senaste veckorna... Fast för er som känner mig; det kan vända fort.

Hur ofta används inte uttrycket i-landsproblem?! Det känns fruktansvärt uttjatat men å andra sidan handlar typ hela den här bloggskrället om i-landsproblem, vet inte hur man bättre ska definiera det. Dagens i-landsproblem (i hård konkurens med att jag är så trött på ciabatta..) blir i alla fall att lakan-tillverkarna verkar ha fått hjärnsläpp. Tidigare fanns två hål längst upp mot huvudändan på själva påslakanet. Däri kunde man stoppa hänerna och sedan traggla sig igenom hela lakanet med händerna för att plocka upp själva täcket i det stora hålet. Mycket praktiskt. Men var har de tagit vägen?? Kan det vara så stor extra produktionskostnad att sprätta upp sådana hål? Mee miss. very much.

Men men som den desperata hemmafru man har blivit så är det bara att anpassa sig till rådande förhållanden och böka och knöka med täcket tills hörnen ligger i hörnen så att säga.

KBT kursens sista dag innehöll ett tankeexperiment. Sätt dig skönt tillrätta. Blunda. Tänk dig att du går på en äng med blommor en ljummen sommardag. Du går upp för en kulle och sedan ner för en slänt. När du kommer ner från kullen rinner där en liten bäck med löv som flyter på ytan. Sätt alla tankar du inte vill ha på ett löv. Känner du dig besviken på en kamrat, sätt den tanken på ett löv och låt tanken flyta ner för bäcken och bort från dig. Känner du dig värdelös, sätt tanken på ett löv. Känner du att den här övningen är töntig, sätt även den tanken på ett löv och låt den glida iväg.. Rätt skönt asså. Jag sätter härmed all skit på löv.




BYEEEE!!!!

6 kommentarer:

Ass sa...

"Byyyyye" -och så vinken till det! Perfekt :)

Anna P sa...

Håller med om det där med lakanen!! Fattar inte vad som hänt. Men det är väl bara att gilla läget antar jag...
Och jag tycker att du lagar mycket god mat måste jag säga! Det du bjöd på förra veckan var kanongott :) Så du ska vara stolt!!

Den där KBT-kursen verkar givande. Vore rätt skönt att bara slänga bort alla tråkiga och jobbiga tankar måste jag säga.
Byeee, byee!!

Lisa Eriksson sa...

Jag tror det fortfarande finns lakan med hål i ;)

Ska hem o kratta löv så att alla dumma tankar kan sättas på dom!

Carrie sa...

ja gör det, ytterst effektivt! Och meddela var man kan köpa lakanen med hål i!!! VILL HA

Johan sa...

Mat och potatis heter det!

Tips: Sprättnål, stoppnål, tråd = hål som inte växer. :)

Carrie sa...

Bra tips, ska testa :)