onsdag 7 april 2010

Resultatet av reaktionsfasen...ghaa crazy

Jag tror att jag är mogen att skriva en bok när detta spektakel till period i livet är över. Aldrig förr har jag funderat eller grubblat så som nu. Aldrig förr har jag gråtit så från djupet av mitt hjärta. Sörjt så in i helvete. Reflekterat över min excistens. Aldrig förr har jag babblat så obegränsat. Eller lyssnat så intensivt. På vänner, familj, kollegor, chefer, forskningskollegor, släktingar, hårfrisörskor, piercingkillar, busschafförer, slumpmässigt drabbade individer på stan... nävars men nästan..

Har länge (två veckor, känns som 4ever) funderat på en text-tatoo över revbenen. Lite Megan Fox så där. Men vad ska där stå? Nåt intelligent på hibreiska (hebreiska?) kanske. Eller en dikt av nån. Ett ordspråk eller sångtext. "The show must go on" har varit ett hett alternativ liksom "det som inte dödar härdar" eller nåt sånt. Men sanningens ordspråk är nog ändå "Tiden läker alla sår" fast känns som ett lite töntigt och helylle uttryck att för alltid pränta in i sidan. Men jag hoppas mycket på tiden. Åh tid, flyt på. Låt det bli sommar, höst, vinter, vår. LÄK MIG.

Under årstiderna kommer olika faser att passeras. Chockfasen är nog förbi. Det var fosterstadiet och därifrån har jag lyckats räta ut mig. Nästa tre faser är reaktionsfasen, bearbetningsfasen och sedan nyorienteringsfasen. Under reaktionsfasen kan man enligt "skilsmässa.nu" vara rastlös och impulsiv (no shit sherlock holmes säger jag bara efter att spenderat eftermiddagen hos Federal Tatoos.. ghaaa what have I done?.. fast väldigt nöjd också) samt uppvisa flyktbeteende (har jag sagt att jag letar lya och man i Florida..typiskt flyktbeteende..). Så där är jag nu. Ser inte riktigt fram emot bearbetningsfasen fast där ingår att prata med allt och alla. Älta. Och där är jag ju redan också så är nog lite i två faser samtidigt. Kanske fram emot november så där kan man gå in i nyorienteringsfasen. SWEEET.
Obetalbar min på Charlot när jag kom hem till "oss" (tragisk tragisk fast va mysigt det är också, men lägenhet har höög prio..) och visade mitt verk. hi hi Kram vänner, I LOOOOVE YOU!!!!!

11 kommentarer:

Anna P sa...

Oh - my - god!! Men det blev ju bra det där :)
Mitt råd är dock att du ska vänta lite med tatueringen...kan vara bra att överväga texten om inte annat :

Och så vet du, att älta, älta, älta är hur bra som helst och du kan alltid älta till/hos mig!!
KRAAAAAAM

Charlot sa...

Äh, sätt lägenheten på hold. Vi har det så mysigt här :) Särskilt när vi ska sova ;)

Och ja, very chocked!!! What have you done?? You gave me no time to stop you!!!

Ass sa...

Redo för beach 2010 ser jag! Åhh, önskar jag var det samma! Ja, och då pratar jag inte om smycket :P

Hårte med å inte o ;) sa...

Haha, du gjorde det. Coolt. :)
Håller med Anna P, vänta lite med tatueringen, en piercing kan man alltid plocka bort - det blir gärna lite värre med en tatuering...

Kram

Carrie sa...

ha ha jaa nu får vi se, känns som jag är kapabel till vad som helst..

Kramis

Lisa Eriksson sa...

Stop stop stop!!

Ingen tatuering om det är de texterna du funderar på! Det ska vara något som du vill ha för alltid. Inga jäkla dystra budskap... hur skulle det kännas när du hittat glädjen igen att se ngn dyster text på revbenen? Big No No säger jag!!!!

:)

Vill du tatuera dig så ska det inte vara en text som har med detta uppbrott att göra - punkt slut!

;)

Nice piercing btw - och snygg mage!!

Anna P sa...

Jag instämmer med Lisa!! Gör inget du kommer att ångra. Inte kul att bli påmind hela livet sen!

Imorn är det dag för "Fika" :)
Yeay!!

Carrie sa...

Åh jag längtar efter "fika" yepp yepp yepp!! Ska visa min piercing då, fett nöjd asså och inget ont nu :)

Nä jag ska göra en revbenstatoo som är bara JAG så ska fila ett tag på texten. Puss

Rhöös sa...

Bara att tatuera in yepp yepp yepp, sweet and fabolous över revbenen då ;)

Nä du Ludde, när det är dags för den ringer du så jag får följa med och "hålla handen" (ner till källaren där jag låser in dig tills du kommer på bättre tankar)

Trodde två nätter i min säng skulle ha bra inverkan på dig men det första du gör är att bryta mot allt jag säger... illa :) Men samtidigt - snyggt!

Dock lite roligt att se din fina hållning vid matbordet igår! :) (tyckte nästan inte synd om dig då)

Carrie sa...

ho ho ho rhöss, du är så hård mot mig.. ;)thank you thank you

Hmm men jag fick en bra idé, varför inte tatuera in "fabulous" över revbenen??? (sorry men skippar nog "yepp yepp yepp" :)

Anna P sa...

Ja, men nu börjar det likna något. Fabulous är ett bra alternativ. OM du nu måste tatuera dit över huvud taget. Jag är på Rhöös sida!!

See you soon.