måndag 5 april 2010

The show must go on

Jag har många gånger startat ett nytt liv. Känt på söndagkvällen att "nää det här trivs jag inte med, ordning ska det bli. En ny Carrie ska vakna imorgonbitti och allt ska bli lite bätttre". Och naturligtvis har det gått sisodär de flesta gånger. Kanske har små framsteg uppnåtts men inte så där revolutionerande som jag hade drömt om. Fast innerst inne har jag kanske accepterat eller till och med trivts med hur mitt gamla liv varit och därför inte haft rätta motivationen. Kanske innerst inne tyckt om den jag är...

För nu mer än någonsin drivs jag av tankar på att starta ett nytt liv. Och den här gången menar jag allvar. Nu trivs jag INTE. För att komma vidare, sätta punkt för det som har varit, ska jag härmed verkligen starta ett NYTT LIV. F-n va jag ser fram emot det!!
Jag ska inte sträva efter att förändra mig själv. Då kanske jag suddar ut förmycket och inget bra blir kvar. Nä det är livet jag ska ändra på. Mitt liv. Så att jag åter kan vakna en morgon och uppleva glädje. Jag vill inte vakna i skuggan av mitt gamla liv utan i ljuset av mitt nya!!

Både stora och små saker ska jag förändra. Ett litet första steg var att klippa mig. Tusen tusen och åter tusen tack Rosen. Inte bara för att du vägrade låta mig "göra en Britney" utan för hela grejen. Min frisör 4-ever säger jag bara.

Hot!
Not Hot!
En annan liten grej väntar i veckan. Något som jag har funderat på länge men som aldrig riktigt blivit av.. Beach 2010, here I come!
Om man ska runda av med något som inte är fullständigt självupptaget så skulle jag gärna vilja kommentera den diskussion som häromkvällen var på TV med Jan Guillo och Henning Mankell. Jag har verkligen respekterat dessa herrar men blev mäkta upprörd över deras kommentarer om Stieg Larssons Milenniumtriologi. De påstod att han inte bidrog till samhällsdebattten på samma sätt som de själva gör. Nä Stieg Larsson skriver ju om förtryck och våld mot kvinnor och det är ju helt självklart att man är emot så det är inget värt att skriva om. Man måste skriva om mer komplexa problem i sammhället för att det ska "räknas". Mankell har skrivit om aids. Viktigt det håller jag med om. Guillo har skrivit om en riddare för tusen år sen. Kanske inte fullt lika viktigt.. Men det Stieg Larsson skrev om ÄR VIKTIGT. Så länge som så många kvinnor är utsatta i samhället här i Sverie och i världen så kan det aldrig skrivas om för mycket. Nä skäms gubbar. Och att ni kallar er själva för genier (joo det gjorde ni, my god. what happened to svenska jante?) så är ni bara pinsamma.

Skönt att bli lite arg, uppfriskande. För nu måste föreställningen spelas klart. Föreställningen "The story of my life". THE SHOW MUST GO ON.

15 kommentarer:

Hårte sa...

Jag och Tofsen hejar och säger: Go for it girl! A new life ahead!
Jag gillar att du skriver, skriva är bra.
Kraaaaam
( Förresten så var du rätt så snygg för att inte säga riktigt snygg i ditt nya hår ;)

Rhöös sa...

Bara för att kolla läget... beach 2010 innebär bara träning va och inte en percing in naveln?

Är det bara träning kan jag haka på, annars måste jag starta processen "inte-för-mycket-nytt-liv-på-en-och-samma-gång" och operation övertalning!

Carrie sa...

Ha ha ha joo det var ju just piercingen i naveln som var grejen..
Ser fram emot operation övertalning.. :)

Och Horte. TACK!! Blir så glad. Skriva hjälper. Och allt som hjälper måste man göra. Tack igen.

Hårte sa...

Är det nu jag ska säga att jag har varit tuff och har haft en piercing i naveln? Man är väl gammal och har varit med liksom.

Carrie sa...

Ahaa ja varför har du inte kvar den? FInt ju!
jag inser att det är lite fjortis att göra det och jag är för gammal men just nu skiter jag i det (tror jag..) :)

Lisa Eriksson sa...

Jag tycker det är snyggt med piercing i naveln! Go for it :D

Går ju alltid att ta bort om du skulle ångra dig med... Hade kanske övervägt att joina Rhöös operation övertalning om det hade varit tal om en tatu eller nåt sånt :)

Anna P sa...

Ojoj, jag trodde som Rhöös att det var gymet som gällde...men icke alltså. Ja, kör hårt Ludde :) Som Lisa skriver så är det ju bara att ta bort om man ångrar sig.

Och du, kul att du är igång och skriver. Gillar att läsa mina vänners bloggar!!
Nytt liv - nu j-vlar kör vi!!

Hårte sa...

Äh du har ju inte ens fyllt 30. Klart du ska pierca naveln om du vill - det gör inte alls speciellt ont och dessutom kan man alltid ta bort den.
Jag tog bort min när jag tröttnade på den, tyckte att min mage hade blivit lite för rund (jag kunde gömma pirecingen helt om jag ville...haha) Sen har jag ju fyllt 30. ;)

Carrie sa...

Ho ho rhöös påminde mig just om att du heter Hårte och inte Horte hi hi sorry

Och LIsa, jag måste erkänna att tatoo också har slagit mig. Funderar på en text-tatoo över revbenen. SERIÖST alltså!!

Hårte sa...

Hehe eller heter jag Hårne? Svårt det där med namn...;)

Carrie sa...

Ja som på kvalmatchen :)
Måste ju säga att de inte alltid får till mitt namn rätt heller i sådana sammanhang

Rhöös sa...

haha, namn är helt klart svårt! Man kan inte alltid hålla koll på vad andra (eller en själv) heter :)

Jag tror nog inte på det här med peircing. Tror miss Ludde försöker skrämma oss. Och om det är så att jag har helt fel och hon faktiskt inte försöker lura oss nu så ska jag kidnappa henne och låsa in henne i ett rum långt bort ifrån percing-salongen...

Sorry Ludde, men det är sånt vänner gör :)

Carrie sa...

Jag har redan bokat tid till i eftermiddag :p

Anna P sa...

Ajaj Rhöös...du hann inte stoppa henne förstår jag...
Men du kanske kan göra ett försök med tatueringen...? :)

Rhöös sa...

Hade jag suttig kvar vid datorn och sett att hon svarat på mitt inlägg så hade hon legat risigt till.... att dra bort den med våld när den väl satt där kändes ju inte sjysst ju så det var väl bara att acceptera helt enkelt...

Dessutom var den skitsnygg :)