måndag 12 januari 2009

Bli inte rädda!! Inte riktigt så arg som det låter...


För att snabbt bara koppla ihop dagens inlägg med gårdagens.. Drömde i natt om att jag köpte en ny underbar ögonskugga på make up store. Tror jag är inspirerad av alltid så chica Charlot. Fortsätter således drömma intensivt om nätterna men med tema som är vitt skilda från varandra..


Idag är jag förbannad. Är det så att killar kan glida omkring på räkmackor i kvinnodominerade miljöer medan vi kvinnor måste vara så himla försiktiga hela tiden så att vi inte stöter oss med någon? Är toleransen mot kvinnor mycket lägre jämfört med män? Efter diskussion med min visa och skojiga kollega Amy kom vi fram till att det faktiskt kan vara så och det blir jag så skjukt förbannad av att tänka på!! varför kan killar (obs de ska i och för sig helst vara snygga för att dessa påståenden ska stämma men å andra sidan kvittar det nog hur "söta" vi är...) bara lämna fram ett papper och säga " kan du faxa det här åt mig" medan vi i stället måste springa iväg till faxen själva. Försiktigt fråga oss fram "ursäkta, kan du hjälp mig att visa hur faxen fungerar så att jag slipper besvära dig med detta i framtiden och kan faxa pappret själv..".


Jag har naturligtvis inget problem med att faxa själv (även om det allitd är lite klurigt hur tusan man ska trycka nu igen) men det som självklart stör mig är att behandlingen beror på kön. Och exemplet med faxet är ju egentligen ett löjligt exempel. Men många bäckar små resulterar i en jättestor pisst-off Carrie-å!!

Så kvinnor. UNITE! Ena er. Eller oss kanske jag ska säga. Och låt oss samarbeta i stället. Då kan vi bli så himla mycket starkare!! Rekomenderar varmt Liza Marklunds mfl bok "Det finns en särskild palts i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra". Kanske lite väl agressivt men det är dags nu!! Skärpning! Detta inkluderar naturligtvis mig själv också, är inte bättre än någon annan...
Och sedan till nästa arga punkt. Så fult!! Linköping söndag kväll. Plocka upp ert eget skräp Linköpingsbor!!
Jag är inte så arg som jag låter så bli inte rädda men ibland är det skönt att bli lite upprörd...
Kram!

2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Ut med agget!! Men det kanske är bra att du tar det via bloggen ochinte face-to-face :) Hihihih - hoppas du fattar vad jag menar här :)

Jag håller med... vi kvinnor ska hålla varandra om ryggen! Jag börjar från och med nu!

(men nästa gång jag ska faxa kommer jag ändå att fråga min manliga kollega :S)

Anonym sa...

Du gör rätt i att bli lite förbannad! Håller med dig i det du skriver och det är bra att få ur sig lite "agg" ibland!
Du är bäst!!