tisdag 6 januari 2009

det är kallt och det knarrar under skorna...

Gott folk. Det är en ny dag nu. För 52 minuter sedan var det Haleys födelsedag, urtjusig i knallrosa kjol!! Tyvärr var vi hopplöst sena och tyvärr drack vi alldeles för mycket bacardi breezer för att släcka törsten efter träningspasset. Och tyvärr åt vi alldeles för lite korv för att kompensera upp för dryckesintaget. Närmare bestämt noll korvar..

Titeln ovan hänvisar till en låt (? nja en liten visa i alla fall) som vi sjöng på högstadiet och som, tillsammans med oh when the saints, av någon outgrundlig anlednign har fastnat i mitt huvud och som poppar upp när jag minsta anar det.. Gärna accopanjerat av luft-innebandyklubba /gitarr :o
Det knarrade riktigt mysigt under fötterna i natt när vi klapprade hem längs stadens gator. Det klapprade också från Mirandas stiletter som tydligen fått grus i klacken eller nåt, hörde inte riktigt va hon sa.. Hmm en dag ska jag ta reda på vad som är skillnaden mellan stilleter och stövlar men tyckte det förstnämnda lät mycket läckrare!


Klapprandes och halkandes genom årets hittintills kallaste natt råkar jag få se på Charlots och Mirandas ben. Kjol och strumpbyxor!! Kokett är ett ord som fallit i glömska de senaste decenierna men som jag tycker lämpar sig alldeles utmärkt för att beskriva dessa damer. I love you!


God natt Linköping. JVM final fram till 4 i natt, I can´t wait.... (hur visar man ironi i skrift??)

5 kommentarer:

Rhöös sa...

Bildbeviset är tydligt. Det är aldrig för kallt för kortkort...

Rhöös sa...

... och du måste fixa så klockan visar rätt tid för dina inlägg, jag blir ju helt snurrig :)

... och ge fler tillgång att kommentera...

Njut av hockeyn och sussa sött!

Carrie sa...

Ska åtgärda båda dessa saker omedelbart. gör allt som du säger :) sov gott du också, kram!

Anonym sa...

Vilken makt :)

Lisa Eriksson sa...

Hoppas ni hade skoj igår.. Får lite hemlängtan även om jag har det bra här såklart :)