måndag 5 januari 2009

Döm inte kvinnan efter naglarna.... please..

Långa naglar och klickar så mysigt mot tangenterna när man bloggar.. Fransk manikyr. Blodröda naglar. Det är så vackert med fina naglar att jag blir gråtfärdig (ok lätt överdrift men åhh vad jag tycker det är fint!). Är man inte en riktig kvinna förrän man har vackra naglar? Kan du själv tänka dig att gå på fest utan nagellack?

Med ett jobb som kräver att man klipper naglarna nästan så att halva fingertoppen kommer med också och som förbjuder nagellack avundas jag alla dessa ljusrosa, skimrande, blänkande och vässade naglar som cirkulerar på gator och torg. Är det verkligen sant att det fastnar så fasansfullt mycket bakterier i nagellack? Måste göra någon form av studie på det så att man inte håller på med det här vansinnet i onödan!

En sak är i alla fall säkert. Det finns vissa regler för det här med nagellack;
1. Måla aldrig naglarna i fyllan (var god se bildexempel som läggs upp senare i kväll)
2. Om du ändå gör det, välj inte knallrött.
3. Om du ändå gör det, gör det inte på naglar som inte filats, oljats in och allt vad det är man kan göra för att stärka dem på de där mystiskta manikyrsalongerna som jag hört talas om..
4. Om dina naglar är målade i mörkt lila, se till att alltid ha samma lilla lackburk i handväskan att fylla på färgen med vid eventuella missöden typ innebandymatch (no offence Samantha..:)
5. Om dina naglar är målade i mörkt lila, se till att alltid ha en dunk aceton hemma in case of emergency (no offence igen va?!)

Så dagens kärleksförklaring går till alla underbara stylade naglar på jordklotets kvinnor! Väljer att bortse från att mrB och säkert andra med honom faktiskt inte tycker att det är fint alls... Måste bygga på okunskap och otillräcklig erfarenhet av detta.

Ses i hyllorna på make-up-store, blodrött- here I come!!

11 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

KOllar ner på mina naglar och garvar :D Men jag har med mig den lila burken med nagellack i handväskan. där ligger den alltid även om det kanske inte märks alltid. Men det nöts juav så lätt och man kan ju inte måla nglarna i vilka situationer som helst :)

När blir denna blogg offentilig!! Den är ju asbra så dela med dig :D

Rhöös sa...

Är det dig jag hör säga att man inte kan måla i ALLA situtationer... missminner jag mig eller målade du inte naglarna vid bordet på Texas Longhorn... :P

Tittade själv ner på mina läckra blodröda naglar när jag knappade... det är snyggt :) Jag tar åt mig :)

Och du kan få låna nagellack av mig de få gånger du känner behov av att ta det på dig!

Majoriteten av bakterierna borde nog sitta under naglarna snarare än i lacket, eller? Jag får hoppas att jag är "tillräckligt" ren efter att tvätta händerna, men med de förbuden du har på jobbet så är det nog tur att jag jobbar med annat.

Carrie sa...

ha ha va söta ni är som kommenterar, det är ju superkul!! Kul att läsa varandras boggar, jippi.

Och jag tycker ni har jättefina naglar båda, charmiga på olika sätt lixom.. ;)

Lisa Eriksson sa...

ör info: Jag har precis målat om mina naglar nu :D

Anna P sa...

Först måste jag bara säga: UNDERBAR blogg! =) Me like!

Gillar också fina, målade naglar. Men har lite problem att få dem att hålla. De går alltid av, speciellt när jag spelar innebandy. Charlotte har dock tipsat mig om att använda nagelstärkning så jag testar det nu=) Ska nog ta tag i det o fixa till dem nu...

Ass sa...

Äntligen!!! :D

Det cirkulerade ett tag på jobbet en bild på hur en hårt slitande projektledare jobbar... Det var en bild på Lisa som satt på jobbet och målade naglarna :P

Rhöös sa...

hahaha!

Man får ju tänkta på vem Miranda är... är man en hårt arbetande affärskvinna som samtidigt måste se snygg ut så krävs nagellack... men eftersom man är hårt arbetande så har man liksom ändå inte tid att förbättra det... tror att det är den fällan även vår miranda fastnat i :)

Rhöös sa...

Nu blev det visst fel... men en samantha kan ju vara i samma situation som en miranda... klurigt det här :)

Sanne´s Blogg sa...

Kul blogg Sofia! =) Säg till när du vill att den ska läggas ut på IBFs blogg! Då fixar vi det med en gång! =)

Det samlas alldeles för mkt bakterier i nagellack! Vi fick odla lite sådana plattor på jobbet för att se hur mycket det kan kontaminera proverna och det var hemskt att se resultatet! Så jag tycker att du ska fortsätta ha naturella naglar på jobbet! =)

Kram Sanne

Rhöös sa...

hmm, undrar om man vill ha ett prov på sina egna naglar...

Det intressanta skulle ju vara att ta ett prov på vad man tror är en ren hand och så vad man tror är en ren nagel och jämföra för man har nog en hel del skit på huden också... så man ser skillnaden liksom...

But I like my red hot... så jag låter mig inte skrämmas så lätt. :P

Carrie sa...

huu :o