söndag 4 januari 2009







Nu är det vinter. mina öron fryser. men i år har de blivit bortskämda med mycket mössa. det är livskvalitet och det kan vara en mycket snygg accessoar. Och om man tittar sig omkring på stan så finns det lika många olika sorters mössor som det finns människor. Här ovan och jämte är ett litet urplock. Ber om ursäkt att den ena bilden av någon oförklarlig anledning hamnat upp och ned :S. Undrar om komvux ordnar bloggkurser?
I alla fall så tror jag att mössan kan spegla lite vem man är. den söta och ordentliga som har en liten svart kruka med blomma? den lite halvt galna som har en knallrosa toppluva? (ursnygg by the way.. :) eller flummet som har en lite för stor snowboardmössa fastän hon inte vågar åka längre med tanke på åldern (30 here I come) och risk för lårbenen.. Skulle dessutom vara svart men fanns bara i brunt och va ju halva priset..
nattens hiss och diss.
Hiss: dyra ögonskuggor. Inget som slår det. Make-up store, dior etc v.s H&M. Slaget är vunnet och plånboken tömd.
Diss:tjuvar. Hur kan man sno nåt som är någon annans. Mitt är mitt och ditt är ditt. Skillnad är det om man snor mat för att kunna ge sina svältande barn men att sno en cykel för att man inte orkar gå hem till ryd är under all kritik. Fram med moralen och samvetet till nya året!
god natt linköping

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Den där rosa mössan är för grym, har den med mig till Norge så klart :)