söndag 4 januari 2009

carrie bradshaw is in the house...


Äntligen startas MIN BLOGG!! Sofia a.k.a Carrie Bradshaw. Och välkommen kära gäst. Det har funnits ett visst tryck från mina fina tjejvänner som väntat och väntat på att denna ska komma i gång och nu äntligen kan ni pusta ut! (har ju skrutit lite om mina tre inlägg om dan och är ledsen att behöva erkänna att jag förde er så bakom ljuset..) Välkommen till Sex in Linköping City. Vem har sagt att man mågste bo på Manhattan för att ha ett spännade liv. Det är lika bra här hemma. I promise!!


Igår satt jag på ett uteställe i centrala stan och besällde in Cosmopolitan med en tjejkompis (fortfarande lite osäker på om bartendern blandade rätt, mitt i alltihop sa han "hmmm vilken va vilken nu igen" men lyckligt ovetandes när jag drack min livs första Cosmopolitan så njöt jag av den syrliga smaken. Mee like!). Any how, kom i alla fall fram till att yoga är det ultimata sättet att nå fysiskt välbefinnande på egen hand... Smidighet, styrka, andas djupa andetag och lugna ner en rastlös själ. Mer yoga till folket är ett nyårslöfte från mig. Insåg att om man inte kan sitta på en puff på ett uteställe och dricka drinkar mer än två timmar utan att få uttalad värk i vänster lår så har man spelat för mycket innebandy och stretchat alldeles för lite :S Tror stenhårt på yoga framför platteven.


Ikväll är det vin med charlot och samantha som gäller. okej då lite pizza och chips också... Mycket killsnack blir det. Vet inte om det bara är jag men allt blir så mycket klarare efter några glas rött. Känns som man kommer på så många absoluta sanningar. Hade man haft sin egen "column" (typ spalt, lite osäker på hur det stavas) i corren hade jag förmedlat alla visheter där men i brist på det vänder jag mig till min blogg. Och corren-snubbar, är ni intresserade så lägg ett inlägg så kan vi diskutera saken... =)


För det första. Man lever bara en gång. Så är det (tills motsatsen är bevisad). Och för det andra så tror jag inte att det bara finns en enda person som är rätt för en annan utan allt beror på tillfälligheter och att det ska vara rätt timing. Helt plötsligt är det bara för sent. Den man alltid trott att man haft virat kring sitt lillfinger har hittat någon annan som han faktiskt är lycklig tillsammans med. Passa på medan tid finns. Säg vad du verkligen känner. Vad har man att förlora. FUCK PRIDE när det kommer till kärlek. Högstadieperoden är över, ingen bryr sig om man blev dissad eller vad som hände. Om man inte vågar så vinner man inte. Men tidpunkten ska vara rätt så klart.


Och samantha. Man tror att det är kört. Det finns bara en i världen som man kan bli lycklig med. Men det är fel fel fel. Men ekvationen är lika smärtsam som den är enkel. Det tar halva tiden man har kännt och älskat en kille att komma över honom. Så 2009 blir ett tufft år men vi finns här hela tiden. Vi kan fylla dina tisdagar och torsdagar med meningsfulla aktiviteter. Bowling?? Sen har ju jag parallelt med ordinarie jobb en "fixa-ihop-folk"-verksamhet. Och tiden kommer bli redo, du kommer bli sugen på någon annan även om det inte känns så nu. Så tills dess samlar jag potentiella hunkar på en lista :). Än så länge fukar det ju prima för miranda.. Ska göra ett separat inlägg om den framgångssagan när mer information har samlats ihop.



Nä god natt för denna gång. Klockan är 01.54 lördag kväll. Carrie Bradshaw is in the house!

3 kommentarer:

Rhöös sa...

Vilken underbar blogg! Precis vad Linköping behövde!

Carrie sa...

Thank you :)

Lisa Eriksson sa...

Det här kommer att bli grymt :)