onsdag 7 januari 2009

Mer skor till kvinnorna! Jag pyntar!!

Sjukt halt idag. På med broddarna!!

Jag har skrutit om att mina stora fötter är ett sådant plus i innebandysammanhang. Framför allt när man spelar småmål eftersom att man i princip kan täcka av hela målet genom att bara sätta fötterna i vägen :) Men idag måste jag ta tillbaka att det är så fantastiskt bra med stora fötter. Har insett nackdelarna. Nr 1 så är det ju ganska okvinnligt men det kom jag över någon gång under gymnasietiden (dvs något år sedan ;). Nr 2 är det verkliga problemet. det går inte att hitta några SKOR!! Och skor kan vara så underbart fina. och roliga. Och läckra. Och sexiga.. Om man inte går i ett par Converseskor oberoende av årstid och oberoende av övrig outfit. tittade igenom nyårskorten och såg till min fasa att jag hade dessa skor även på nyårsafton!! Katastrof! Hade de även på festerna i somras och så vidare. Ni fattar grejen. Dags att shoppa nya. idag kom jag på ytterligare en orsak till att byta ut dem. de är vansinnigt hala så jag kunde åka skridskor ner för vasavägen på väg hem från bussen. Så nu har jag åkt skridskor i år. Ganska skoj faktiskt! Så ni som har fötter som går i tjejskor, shoppa!! Shoppa för min skull också. Ni kan få pengar så kan jag få njuta av dem på era fötter...


Idag gjorde jag en observation. det är gräsligt att pynta granar så att pyntet endast sträcker sig ned till typ två meter ovanför marken. Kan folk verkligen inte hålla tassarna borta från en ljusslinga. Hur kul kan det vara? För övrigt känns allt vad julpynt och novemberljus fett ute nu. Tomtarna bör flytta tillbaka till vinden!


Och lite positiva saker. Det är så kul att jobba. peppar peppar... Men idag var det riktigt skoj! Värt att brumma ända till motala för faktiskt.


Och som sista punkt idag. För er som fortfarande orkar läsa. Jag älskar tjejkvällar. Ska nog göra en längre utläggning och dessa i ett framtida inlägg. Men jag längtar till charlots nästa tillställning! Hög mysfaktor.


Sammanfattningsvis: dagens dissar: att bara äga ett par skor samt julpynt. Dagens hissar: att gå och knega samt tjejmys.

Och som aptitretare; inlägg som är på g:
*en mer filosofisk utläggning om tjejkvällar.
*är banta inte bara ett jädra skit
och kanske något om mitt över ett år gamla stickprojekt.


By the way. We miss you samantha.

6 kommentarer:

Rhöös sa...

Alla fötter passar i ett par snygga skor!

Det är bara mer eller mindre sko för pengarna :)

Håller dock med om att skor är underbart, har nyss hittat denna passion och gillar den skarpt. Och mitt senaste inköp (som jag förövrigt hade på nyår) bara älskar jag :)

Dock inte lika användbara som ett par converse...

Lisa Eriksson sa...

Fan jag hatar att köpa skor.. tänk om man kunde få byta intressen ibland!

Lotta Dahm sa...

Det finns inget roligare än att shoppa skor eller stövlar! Hade jag haft plats hade ajg gärna haft en hel garderob full av bara skor, men tyvärr så bor ajg inte så så ibland åker det 10 par till återvinningen...

Carrie sa...

Jaa dina dojor va underbara på nyår rhöös!! Och i ert nya radhus kanske du kan avvara ett av rummen till "skogarderob" lotta?

Lotta Dahm sa...

eller varför inte en hel vägg i vår "walking clothset" (hur stavas det???)

Carrie sa...

ska det inte vara walk-in closeth (vet inte heller hur man stavar just det ordet..) :)